Aki járt már földhivatalban, pontosan tisztában van vele, hogy a földhivatali ügyintézés mennyi időt és energiát emészt fel. Feleslegesen. Még akkor is így van ez, ha az elmúlt években folyamatos volt a javulás és egyre gördülékenyebbé vált az ügyintézés, de a lényeg alig változott: az iratbeadás, iratbetekintés csak személyesen történhet(ett). Mindez úgy, hogy például cégügyekben már lassan évtizedes múltja van az elektronikus ügyintézésnek és a cégiratokba való betekintés is biztosított elektronikusan.
Az elmúlt hetekben azonban egymás után érkeznek a jó hírek a földhivatalok háza tájáról. Először január elején értesültünk arról, hogy emailben is benyújthatók az iratbetekintés és iratmásolat iránti kérelmek a földhivatalok ügyfélszolgálatain. Megnyílt továbbá az emailen történő időpont egyeztetés lehetősége is. Ha a betekintés nem is vált így teljesen elektronikussá, de legalább egy utat megspórolhatunk magunknak. Elég akkor “elkocogni” a földhivatalba, ha az iratmásolat már elkészült vagy az iratot előkészítették betekintésre.
Január végén pedig újabb örömteli hír érkezett: a földhivatalok hozzálátnak a társasházak és lakásszövetkezetek alaprajzainak, valamint alapító okiratainak digitalizálásához. A digitalizálás eredményeképpen online is elérhetőek lesznek az iratok, azaz a betekintéshez nem lesz szükség személyes földhivatali ügyintézésre.
Bízunk benne, hogy ez a folyamat nem áll meg és a közeljövőben további lépések történnek az elektronikus földhivatali ügyintézésben, megkönnyítve ezzel az ügyvédek és minden érintett életét.